✨ Bestsellery czekają! Najlepsze produkty luksusowych marek do -30%🤩 Skorzystaj z promocji
Aelia
📦WYSYŁKA 24H
PROMOCJE
NOWOŚCI
PERFUMY
TWARZ
CIAŁO
STANLEY
WŁOSY
MAKIJAŻ
MEN
LIFESTYLE
MARKI
PORADY
Menu
  • 📦WYSYŁKA 24H
  • PROMOCJE
  • NOWOŚCI
  • PERFUMY
  • TWARZ
  • CIAŁO
  • STANLEY
  • WŁOSY
  • MAKIJAŻ
  • MEN
  • LIFESTYLE
  • MARKI
  • PORADY

Darmowa dostawa od 99zł

0

REGULAMIN SKLEPU

Dzień dobry!
Poniżej znajdziesz regulamin, w którym zostały zawarte informacje m.in. o zasadach funkcjonowania serwisu, sposobie złożenia zamówienia prowadzącego do zawarcia umowy, szczegółach dotyczących realizacji zawartej umowy, rodzajach płatności dostępnych w serwisie, procedurze odstąpienia od umowy czy postępowaniu reklamacyjnym.
W razie jakichkolwiek uwag, pytań, wątpliwości jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem e-mail sklep@aelia.pl lub numerem telefonu +48 22 2707277. Nasz dział obsługi klienta pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 – 17:00.
Pozdrawiamy i życzymy udanych zakupów!
Zespół serwisu internetowego aelia.pl
Regulamin obowiązuje od dnia 17 lutego 2024 r.

SPIS TREŚCI

§ 1 Definicje
§ 2 Postanowienia wstępne
§ 3 Usługi Elektroniczne dotyczące Serwisu
§ 4 Zawartość serwisu
§ 5 Konto użytkownika
§ 6 Zapis do Newslettera w celu otrzymania Treści Cyfrowych
§ 7 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 8 Wymogi techniczne
§ 9 Zakupy w Sklepie
§ 10 Płatności
§ 11 Realizacja zamówienia
§ 12 Prawo odstąpienia od umowy
§ 13 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 14 Reklamacje
§ 15 Odpowiedzialność za zgodność Treści Cyfrowych z Umową
§ 16 Doprowadzenie Treści Cyfrowych do zgodności z Umową
§ 17 Przekazywanie treści Użytkownika
§ 18 Moderacja treści Użytkownika
§ 19 Zgłaszanie treści Użytkownika
§ 20 Sankcje za niedopuszczalne Treści Użytkownika
§ 21 Odwołania
§ 22 Opinie
§ 23 Dane osobowe i pliki cookies
§ 24 Prawa własności intelektualnej
§ 25 Zastrzeżenia
§ 26 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami/Przedsiębiorcami traktowanymi jak konsumenci
§ 27 Postanowienia końcowe

Załącznik nr 1 Wzór formularza odstąpienia od umowy.

Załącznik nr 2 Wzór formularza reklamacji.

Załącznik nr 3 Wzór formularza zgłoszenia naruszenia dotyczącego treści Użytkownika.

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Faktura – dokument wystawiony przez Sprzedawcę, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.), potwierdzający dokonanie sprzedaży. Faktura oznacza również fakturę korygującą.
Konto Użytkownika – uregulowana odrębnym Regulaminem Konta Użytkownika nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną, dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swój własny profil, w którym gromadzone są dane podane przez Kupującego oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Kupującego),
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie, w tym osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa Zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego. Klientem jest Konsument, Przedsiębiorca i Przedsiębiorca, traktowany jak konsument;
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności, która składa zamówienie w Sklepie internetowym; Produkt/towar - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą;
Kod Rabatowy – unikalny kod (ciąg znaków), który może zostać wykorzystany przez Kupującego do obniżenia Ceny.
Newsletter – wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach, promocjach lub Produktach związanych z Serwisem;
Serwis – strona internetowa działająca pod adresem https://aelia.pl z jej rozszerzeniami;
Treść Cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
Treść Użytkownika – wszelkie informacje przekazane przez Kupującego w celu ich przechowywania na żądanie Kupującego w systemie teleinformatycznym Serwisu, ewentualnie w celu ich publikacji w Serwisie, tj. dodatkowe informacje podane w Koncie Użytkownika, komentarze lub opinie o Produkcie, pytania lub notatki pod Treściami Cyfrowymi, post w grupie tematycznej lub grupie wsparcia związanej z Treściami Cyfrowymi;
Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, której przedmiotem jest sprzedaż Towarów albo dostarczenie Treści Cyfrowych;
Usługi Elektroniczne – wszelkie usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Serwisu;
Produkt/towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca traktowany jak konsument - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; Regulamin – niniejszy regulamin;
Sklep – sklep internetowy aelia.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://aelia.pl
Sprzedawca – Lagardere Duty Free Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-486), ul. Aleje Jerozolimskie 174, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000257014, NIP: 5222817394, REGON: 140562086
Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego, złożone za pośrednictwem Sklepu, określające: rodzaj i ilość Produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu w chwili składania zamówienia, sposób zapłaty, sposób dostarczenia Produktów, miejsce wydania Produktów oraz dane Kupującego, stanowiące złożenie Sprzedawcy przez Kupującego oferty zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Produktów, będących przedmiotem zamówienia.

§ 2 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
  1. Sprzedawca za pośrednictwem Serwisu świadczy Usługi Elektroniczne oraz prowadzi sprzedaż Produktów. Kupujący może dokonać zakupu Produktów wskazanych na stronach Serwisu.
  2. Serwis nie służy do zawierania Umów pomiędzy Kupującymi.
  3. Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Serwisu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
  4. Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: sklep@aelia.pl
§ 3 USŁUGI ELEKTRONICZNE DOTYCZĄCE SERWISU
  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego Usługi Elektroniczne związane z korzystaniem z Serwisu polegające na zapewnieniu Kupującemu możliwości:
    1.1 przeglądania publicznie dostępnej zawartości Serwisu;
    1.2 rejestracji Konta Użytkownika i korzystania z Konta Użytkownika;
    1.3 złożenia zamówienia i zawarcia Umowy;
    1.4 zapisu do Newslettera,
    1.5 przekazywania Treści Użytkownika.
  2. Usługi Elektroniczne są świadczone na rzecz Kupującego nieodpłatnie.
  3. Do korzystania z Usług Elektronicznych nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez sprzęt komputerowy lub oprogramowanie Kupującego. Wystarczające są:
    3.1 dostęp do Internetu,
    3.2 standardowy, aktualny system operacyjny,
    3.3 standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
    3.4 posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  4. Zakazane jest podczas korzystania z Usług Elektronicznych dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Serwisie.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem z Serwisu Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  6. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Serwisu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Serwisu.
  7. Z uwagi na to, że Serwis stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Sprzedawcę, Sprzedawca może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które mają na celu rozwój Serwisu oraz świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
  8. W ramach rozwoju Serwisu Sprzedawca może w szczególności:
    8.1 dodawać nowe funkcje oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcje w ramach Serwisu;
    8.2 wprowadzić Serwis na inny rodzaj urządzeń, np. na urządzenia przenośne;
    8.3 udostępnić aplikację związaną ze Serwisem.
§ 4 ZAWARTOŚĆ SERWISU
  1. Publicznie dostępna zawartość Serwisu zawiera treści takie tak jak teksty, zdjęcia, grafiki.
  2. Przeglądanie publicznie dostępnej zawartości Serwisu jest możliwe anonimowo, tj. bez podawania danych osobowych.
  3. Zawartość Serwisu podlega ochronie prawa autorskiego.
  4. Szczegóły dotyczące własności intelektualnej są opisane w § 24 Regulaminu.
§ 5 KONTO UŻYTKOWNIKA
  1. Rejestracja Konta Użytkownika wymaga wypełnienia i przesłania formularza rejestracyjnego dostępnego w Serwisie lub wyrażenia woli rejestracji Konta Użytkownika poprzez zaznaczenie odpowiedniej treści checkboxa w formularzu zamówienia.
  2. Rejestracja Konta Użytkownika wymaga podania danych osobowych niezbędnych w tym celu.
  3. Konto Użytkownika jest przypisane do adresu e-mail podanego przez Kupującego.
  4. W Koncie Użytkownika są przechowywane informacje na temat Kupującego, w tym historia złożonych przez niego zamówień w Serwisie.
  5. Kupujący loguje się do Konta Użytkownika z wykorzystaniem adresu e-mail przypisanego do Konta Użytkownika (login) oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Kupujący jest zobowiązany zabezpieczyć dostęp do Konta Użytkownika przed dostępem osób nieuprawnionych, a ponadto jest zobowiązany nie udostępniać loginu i hasła żadnym osobom trzecim.
  6. Kupujący może w każdej chwili usunąć Konto Użytkownika. Jeżeli Kupujący nie może odnaleźć w tym celu stosownej opcji po zalogowaniu się do Konta Użytkownika, powinien skontaktować się w tej sprawie ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail. Usunięcie Konta Użytkownika prowadzi do utraty dostępu do przypisanych do Konta Użytkownika Treści Cyfrowych.
§ 6 ZAPIS DO NEWSLETTERA W CELU OTRZYMANIA TREŚCI CYFROWYCH
  1. Sprzedawca może zapewniać możliwość otrzymania Treści Cyfrowych opisanych w Serwisie z jednorazowym 15% rabatem do zakupu za minimum 299 PLN, ale w zamian za zapis do Newslettera.
  2. Zapis do Newslettera wymaga wypełnienia i przesłania formularza dostępnego w Serwisie.
  3. Zapis do Newslettera wymaga podania danych osobowych niezbędnych w tym celu.
  4. Jeżeli Kupujący zapisuje się do Newslettera, żeby otrzymać Treści Cyfrowe, zapis do Newslettera prowadzi jednocześnie do zawarcia Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych. Kupujący nie płaci jednak Ceny za dostarczenie Treści Cyfrowych. Formą zapłaty za dostarczenie Treści Cyfrowych jest w tym przypadku zapis do Newslettera.
  5. Po zawarciu Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych w sposób opisany powyżej, Kupujący otrzymuje na podany adres e-mail wiadomość z instrukcją pobrania lub uzyskania dostępu do Treści Cyfrowych opłaconych zapisem do Newsletter oraz kod cyfrowy z rabatem, opisanym powyżej w pkt. 1.
  6. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera. Nie ma to wpływu na zawartą Umowę o dostarczenie Treści Cyfrowych.
§ 7 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
  1. Adres pocztowy: Lagardere Duty Free Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 174, 02-486 Warszawa
  2. Formularz kontaktowy: https://aelia.pl/kontakt
  3. Adres e-mail: sklep@aelia.pl
  4. Nr telefonu: +48 22 270 72 77
  5. Adres, na który można odesłać reklamowany towar: OEX E-Business - Centrum Dystrybucji ul. Łubińska 10 05-532 Łubna
  6. Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): OEX E-Business - Centrum Dystrybucji ul. Łubińska 10 05-532 Łubna
§ 8 WYMOGI TECHNICZNE
  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
    1.1 urządzenie z dostępem do Internetu
    1.2 przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
  2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 9 ZAKUPY W SKLEPIE
  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie podane są w polskich złotych, są całkowitymi cenami za towar - zawierają podatki, w tym podatek VAT (cena brutto) i nie zawierają kosztów dostawy towaru.
  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  3. Kupujący może dokonać zakupu towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu przez złożenie zamówienia. Zamówienia mogą być składane przez całą dobę przez siedem dni w tygodniu za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
  4. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien dodać wybrany produkt do koszyka, wybrać sposób dostawy towaru, dokonać wyboru formy płatności oraz wypełnić formularz zamówienia, a następnie zatwierdzić i przesłać zamówienie przez zatwierdzenie przycisku „Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
  5. W celu złożenia zamówienia wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  6. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  7. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania przez Kupującego Regulaminu oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzu zamówienia.
  8. Złożenie zamówienia przez Kupującego w następstwie, którego Sprzedawca przyjął zamówienie do realizacji jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. Na podstawie zawartej umowy sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność zamówionego towaru i dostarczyć mu go, a Kupujący zobowiązuje się zapłacić cenę i odebrać zamówiony towar.
  9. Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  10. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto i dokonać zakupu po uprzednim zalogowaniu się lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
  11. Sprzedawca przekaże Kupującemu Fakturę jako dokument stwierdzający dokonanie sprzedaży. W przypadku Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak konsument, złożenie zamówienia jest tożsame z wyrażeniem żądania przez Kupującego na wystawienie przez Sprzedawcę Faktury, zgodnie z przepisem art. 106b ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług.
  12. Kupujący akceptuje wystawianie i dostarczanie przez Sprzedawcę Faktur w formie elektronicznej.
  13. Faktury, będą każdorazowo wysyłane z adresu e-mail: sklep@aelia.pl na adres e-mail Kupującego wskazany w procesie składania zamówienia, Faktura będzie uważana za dostarczoną do Kupującego w dacie wpływu wiadomości e-mail zawierającej Fakturę, na serwer pocztowy Kupującego.
  14. Sprzedawca wystawi Fakturę zawierającą numer, za pomocą którego Kupujący jest zidentyfikowany na potrzeby podatku od towarów i usług (numer NIP), wyłącznie w przypadku, gdy Kupujący zgłosi takie żądanie podczas składania zamówienia oraz przekaże Sprzedawcy swój numer NIP (podczas rejestracji Konta albo w trakcie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji, o których mowa w ust. 8). Zgłoszenie żądania wystawienia Faktury zawierającej NIP, musi nastąpić najpóźniej w momencie złożenia zamówienia przez Kupującego. W przypadku braku żądania ze strony Kupującego i/lub braku podania numeru NIP Kupującego, Sprzedawca nie wystawi Faktury zawierającej numer NIP, stosownie do przepisu art. 106b ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług.
§ 10 PŁATNOŚCI
  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
    1.1 Za pośrednictwem płatności elektronicznych oferowanych w ramach platformy płatniczej Przelewy24:
    a. Za pomocą karty płatniczej:
    ✔ Visa
    ✔ Visa Electron
    ✔ MasterCard
    ✔ MasterCard Electronic
    ✔ Maestro,
    b. Dokonując przelewu online,
    c. Korzystając z płatności mobilnych BLIK, Google Pay, Apple Pay,
    d. Korzystając z metody płatności odroczonej PayPo
    e. Korzystając z metody płatności odroczonej Limit P24Now
    1.2 Za pobraniem, tj. gotówką lub w ewentualnie inny sposób przewidziany dla tego rodzaju płatności w danej firmie kurierskiej, w momencie dostarczenia towaru do Kupującego.
    1.3 Voucherem nabytym poprzez zewnętrzne programy, w których uczestniczy Sprzedawca. W przypadku, gdy wartość nabywanych towarów przekracza wartość nominalną kuponu, transakcja będzie mogła zostać zrealizowana pod warunkiem zapłaty różnicy ceny za pomocą jednej z dostępnych metod płatności. Do jednego zamówienia może zostać wykorzystany jeden kupon. Niewykorzystana wartość kuponu przepada.
  2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 24 godzin od złożenia zamówienia. W przypadku braku płatności po upływie wyżej wskazanego terminu, zamówienie zostanie anulowane, o czym Kupujący zostanie poinformowany.
  3. W przypadku wybrania płatności za pobraniem, Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki zawierającej zamówiony towar.
  4. Sprzedawca informuje, że w przypadku metody płatności określonej w § 10 ust. 1 lic. c, ze względu na jej specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
  5. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.
  6. Płatności są obsługiwane przez Przelewy24: spółkę PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, KRS: 0000347935
§ 11 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  1. Termin realizacji zamówienia zostanie wskazany po dokonaniu zamówienia przez Kupującego. W przypadku wyboru metody płatności spośród wskazanych § 10 ust. 1 lit. a-e bieg terminu liczony będzie od dnia wpłaty środków konto. Jeśli Kupujący nie akceptuje terminu realizacji zamówienia powinien odstąpić od realizacji zamówienia.
  2. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego, jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
    o Na adres wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia, za pośrednictwem firmy kurierskiej;
    o Do paczkomatów InPost.
    o Do punktów odbioru DHL POP.
§ 12 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Konsument oraz Przedsiębiorca traktowany jak konsument, ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 14 Regulaminu, w terminie 14 dni liczonym zgodnie z § 7 ust. 2 poniżej, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    2.1 dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę traktowanego jak konsument lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
    a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
    b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    2.2 dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  3. Aby odstąpić od umowy Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument musi złożyć Sprzedawcy, jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy; ww. oświadczenie może być przesłane na przykład pocztą na adres siedziby spółki podany w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu lub przekazane pocztą elektroniczną na adres email wskazany w § 2 ust. 2).
  4. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego w załączniku do Regulaminu, lub ze wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ustawy o prawach konsumenta jednak stosowanie wyżej wymienionych wzorów nie jest obowiązkowe.
  5. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku Przedsiębiorcy traktowanego jak konsument, który korzysta z prawa do odstąpienia od umowy, Sprzedawca ma prawo do weryfikacji czy zawierana przez tę osobę umowa miała dla niej charakter zawodowy w celu weryfikacji uprawnienia do odstąpienia od umowy. Sprzedawca niniejszym zastrzega, iż w przypadku braku ziszczenia się tych przesłanek jest on uprawniony do nieuwzględnienia oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez takiego Przedsiębiorcę.

Skutki odstąpienia od Umowy

  1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak konsument, wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak konsument o wykonaniu odstąpieniu od umowy.
  2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument, nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej otrzymanych płatności do czasu zwrotu towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument powinien zwrócić towar na adres: OEX E-Business - Centrum Dystrybucji ul. Łubińska 10 05-532 Łubna; niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, na adres OEX E-Business - Centrum Dystrybucji ul. Łubińska 10 05-532 Łubna. Koszt zwrotu towaru ponosi Kupujący Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  6. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, to w takim przypadku Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak konsument jest również zobowiązany do zwrotu towaru i poniesienia kosztów tego zwrotu.
  7. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak konsument kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
  8. W przypadku paczek wysłanych przez Sprzedawcę, nieodebranych przez Kupującego, które powróciły do magazynu jest to traktowane jako odstąpienie od umowy.
§ 13 Wyjątki od prawa odstąpienia od Umowy
  1. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak konsument w odniesieniu do umowy:
    1.1 w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy traktowanemu jak konsument lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
    1.2 w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
    1.3 w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    1.4 w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
    1.5 w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    1.6 o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
    1.7 w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    1.8 w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
§ 14 Reklamacje
  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru zgodnego z umową.
  2. W przypadku wystąpienia niezgodności towaru z umową Konsument oraz Przedsiębiorca traktowany jak konsument ma możliwość reklamowania towaru, korzystając z uprawnień przewidzianych w ustawie o prawach konsumenta.
  3. Korzystając z uprawnień z rękojmi Konsument oraz Przedsiębiorca traktowany jak konsument może, z zastrzeżeniami i na zasadach oraz w terminach określonych w ustawie o prawach konsumenta:
    a. żądać wymiany towaru lub
    b. żądać naprawy towaru.
    Konsument oraz Przedsiębiorca traktowany jak konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Konieczność udostępnienia towaru nie dotyczy przypadków, w których Sprzedawca zdecyduje, że dostarczenie towaru jest zbędne do rozpatrzenia reklamacji.
  4. Jeśli towar jest niezgodny z umową Konsument oraz Przedsiębiorca traktowany jak konsument uprawniony jest do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpienia od umowy wyłącznie w sytuacjach i na zasadach oraz w terminach określonych w ustawie o prawach konsumenta.
  5. Reklamacje można składać w dowolnej formie, w szczególności pisemnie, mailem na adres e-mail: sklep@aelia.pl lub przy użyciu danych kontaktowych § 2 ust. 1 Regulaminu.
  6. Zgłaszając reklamację należy wskazać, na czym polega niezgodność towaru z umową. W celu złożenia reklamacji Konsument i Przedsiębiorca traktowany jak konsument może wykorzystać formularz reklamacyjny stanowiący Załącznik nr. 2 do Regulaminu.
  7. Sprzedawca nie udziela gwarancji na zakupione w Sklepie produkty. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
  8. Skargi dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
  9. Sprzedawca w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak konsumenta o dalszym postępowaniu. W przypadku, gdy reklamacja będzie uznana, Sprzedawca poinformuje Klienta o proponowanym sposobie realizacji reklamacji.
  10. W przypadku Kupującego, który jest Przedsiębiorcą traktowanym jak konsument i który korzysta z prawa do reklamacji, Sprzedawca ma prawo do weryfikacji czy zawarta przez tę osobę umowa miała dla niej charakter zawodowy w celu weryfikacji uprawnienia do skorzystania z prawa do reklamacji. Sprzedawca niniejszym zastrzega, iż w przypadku braku ziszczenia się tych przesłanek jest on uprawniony do nieuwzględnienia reklamacji.
  11. Kupujący ma prawo korzystania z gwarancji udzielonej przez producenta lub dystrybutora, o ile gwarancja została udzielona. Wykonanie uprawnień z gwarancji (jeśli towar został objęty gwarancją) nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy traktowanego jak konsument z tytułu rękojmi.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów

Sprzedawca informuje, iż w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak konsument reklamacji spór nie został rozwiązany, Sprzedawca nie wyraża zgody na udział w postępowaniach w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

§ 15 Odpowiedzialność za zgodność Treści Cyfrowych z Umową
  1. Rękojmia za wady Treści Cyfrowych, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów, które są zawierane przez Kupujących innych niż Konsument.
  2. Do Umów, które są zawierane przez Konsumenta stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność Treści Cyfrowych z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu.
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta za zgodność Treści Cyfrowych z Umową. Zgodność Treści Cyfrowych z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści Cyfrowych z Umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
§ 16 Doprowadzenie Treści Cyfrowych do zgodności z Umową
  1. Jeżeli Treści Cyfrowych są niezgodne z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia Treści Cyfrowych do zgodności z Umową.
  2. Jeżeli doprowadzenie Treści Cyfrowych do zgodności z Umową jest niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Treści Cyfrowych do zgodności z Umową.
  3. Sprzedawca doprowadza Treści Cyfrowych do zgodności z Umową w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 21 dni, od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Treści Cyfrowych z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
  4. Koszty doprowadzenia Treści Cyfrowych do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
§ 17 Przekazywanie Treści Użytkownika
  1. Za pośrednictwem Serwisu, Kupujący może przekazywać Treści Użytkownika w celu ich przechowywania na żądanie Kupującego w systemie teleinformatycznym Serwisu, ewentualnie w celu ich publikacji w Serwisie.
  2. Zakazane jest przekazywanie Treści Użytkownika, które
    2.1 stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub
    2.2 są niezgodne z Regulaminem.
  3. Przez Treści Użytkownika niezgodne z Regulaminem należy rozumieć Treści Użytkownika, które:
    3.1 naruszają zasady publikowania opinii określone w § 23 Regulaminu;
    3.2 są niezgodne z tematyką treści dostępnych w Serwisie;
    3.3 powielają treści opublikowane wcześniej w Serwisie;
    3.4 zawierają linki lub inne treści o charakterze spamu;
    3.5 służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Sprzedawcy, np. promowaniu konkurencyjnych serwisów internetowych;
    3.6 służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek;
    3.7 służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Kupujących;
    3.8 nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt lub pochwalają taką przemoc;
    3.9 propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
    3.10 nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
    3.11 znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
    3.12 zawierają treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
    3.13 zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
    3.14 naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej;
    3.15 naruszają prawa autorskie jakiejkolwiek osoby trzeciej;
    3.16 zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
    3.17 nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
    3.18 obrażają uczucia religijne;
    3.19 mogą wywoływać dyskomfort innych Kupujących, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Kupujących;
    3.20 naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobry obyczaje w inny sposób niż określony w pkt 1 – 19.
  4. Jeżeli Sprzedawca poweźmie wiarygodne informacje o możliwości popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przez Kupującego w związku z przekazywanymi Treściami Użytkownika, Sprzedawca jest uprawniony i zobowiązany do powiadomienia o tym odpowiednich służb lub organów władzy publicznej, a także przekazania im danych dotyczących Kupującego. To samo dotyczy sytuacji, gdy służby lub organy władzy publicznej zwrócą się do Sprzedawcy o udostępnienie danych Kupującego, w szczególności na potrzeby prowadzonych postępowań cywilnych lub karnych.
§ 18 Moderacja Treści Użytkownika
  1. Sprzedawca w każdej chwili może weryfikować Treści Użytkownika. Sprzedawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Jednocześnie Sprzedawca zastrzega, że nie ma obowiązku uprzedniego kontrolowania Treści Użytkowników, w szczególności poprzez kontrolę prewencyjną (np. w ramach uprzedniego zatwierdzania Treści Użytkownika) lub w jakiejkolwiek innej formie sprawdzania Treści Użytkownika.
  2. W razie wykrycia niezgodności Treści Użytkownika z Regulaminem, Treść Użytkownika może zostać zablokowana i stać się niewidoczna dla innych Kupujących lub zostać usunięta z Serwisu.
  3. W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym Kupującego, który przekazał Treści Użytkownika podlegające zablokowaniu lub usunięciu, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
  4. W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika jako niezgodnych z Regulaminem Kupujący, który zamieścił te Treści Użytkownika, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w § 20 Regulaminu.
  5. Sprzedawca zapewnia, że odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika będzie odpowiadał personel Sprzedawcy.
§ 19 Zgłaszanie Treści Użytkownika
  1. Dowolna osoba lub dowolny podmiot mogą zgłosić Sprzedawcy obecność w Serwisie Treści Użytkownika, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA).
  2. Zgłoszenie może nastąpić:
    2.1 drogą e-mailową, na adres sklep@aelia.pl;
    2.2 Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza zgłoszenia
  3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, musi zawierać wszystkie elementy wymagane na mocy aktu o usługach cyfrowych (DSA), takie jak:
    3.1 wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Użytkownika są niezgodne z Regulaminem;
    3.2 jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Użytkownika, stosownie do rodzaju Treści Użytkownika i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    3.3 imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
    3.4 oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  4. Po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza zgłaszającemu otrzymanie zgłoszenia — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy, Sprzedawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia. Jeżeli zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wezwania przez Sprzedawcę, zgłoszenie pozostawia się bez rozpoznania.
  5. Weryfikacja Treści Użytkownika przez Sprzedawcę nastąpi najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. Sprzedawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Sprzedawca w celu weryfikacji Treści Użytkownika może zażądać od zgłaszającego dodatkowych informacji lub dokumentów, np. potwierdzających posiadanie praw, które weryfikowane Treści Użytkownika potencjalnie naruszają.
  6. W trakcie dokonywania weryfikacji Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania Treści Użytkownika w taki sposób, aby stały się niewidoczne dla innych Kupujących.
  7. Po dokonaniu weryfikacji Sprzedawca może trwale zablokować lub usunąć Treści Użytkownika jako naruszające Regulamin albo uznać, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu. Jeżeli Treści Użytkownika zostały wcześniej zablokowane, a po weryfikacji okazało się, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu, Sprzedawca niezwłocznie przywraca Treści Użytkownika oraz powiadamia o tym zgłaszającego, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
  8. W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego, jak i Kupującego, który zamieścił Treści Użytkownika podlegające zablokowaniu lub usunięciu, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
  9. W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika jako niezgodnych z Regulaminem lub odmowy zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika Kupujący, który zamieścił te Treści Użytkownika, lub zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach opisanych w § 22 Regulaminu.
  10. Sprzedawca zapewnia, że wszelkie odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika będzie odpowiadał personel Sprzedawcy.
§ 20 Sankcje za niedopuszczalne Treści Użytkownika
  1. Jeżeli Kupujący korzysta z Serwisu niezgodnie z Regulaminem, przekazując jakiekolwiek Treści Użytkownika sprzeczne z Regulaminem, Sprzedawca może:
    1.1 trwale usunąć Konto Użytkownika;
  2. W przypadku zastosowania środka, o którym mowa w ust. 1, Kupujący, wobec którego środek został zastosowany, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w § 21 Regulaminu.
  3. Sprzedawca zapewnia, że wszelkie odwołania dotyczące zastosowania środka, o którym mowa w ust. 1, nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zastosowania danego środka będzie odpowiadał personel Sprzedawcy.
§ 21 Odwołania
  1. W przypadku, gdy:
    1.1 Sprzedawca nie zablokował lub nie usunął Treści Użytkownika mimo zgłoszenia ze strony innego Kupującego lub osoby trzeciej;
    1.2 Treści Użytkownika zostały zablokowane lub usunięte niezgodnie z postanowieniami Regulaminu;
    1.3 Sprzedawca zastosował wobec Kupującego jakiekolwiek sankcje związane z Treściami Użytkownika;
    Kupujący, który przekazał Treści Użytkownika, lub osoba, która zgłosiła Treści Użytkownika do weryfikacji, może złożyć odwołanie.
  2. Każda decyzja Sprzedawcy związana z Treściami Użytkownika musi zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania — z wyjątkiem sytuacji, gdy Sprzedawca otrzyma nakaz związany z Treściami Użytkownika od odpowiedniej służby lub organu władzy publicznej. Uzasadnienie musi spełniać wymagania przewidziane w akcie o usługach cyfrowych (DSA) i obejmować takie informacje, jak:
    2.1 wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Użytkownika, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści Użytkownika lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści Użytkownika albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, w odniesieniu do tych Treści Użytkownika, oraz w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
    2.2 fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez innego Kupującego lub osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy https://aelia.pl oraz gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
    2.3 w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Użytkownika wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
    2.4 jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych Treści Użytkownika, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści Użytkownika za niedozwolone;
    2.5 jasne i przyjazne dla Kupującego informacje na temat przysługujących Kupującemu lub zgłaszającemu możliwości odwołania się od decyzji.
  3. Odwołanie można złożyć poprzez wysłanie odwołania:
    3.1 na adres elektroniczny sklep@aelia.pl
    3.2 na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres siedziby Sprzedawcy.
  4. Odwołanie powinno zawierać:
    4.1 imię i nazwisko (ewentualnie firmę) odwołującego;
    4.2 dane kontaktowe;
    4.3 szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii odwołującego decyzja Sprzedawcy była błędna i powinna zostać zmieniona.
  5. Po otrzymaniu odwołania Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny.
  6. Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia złożenia odwołania.
§ 22 Opinie
  1. Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość opublikowania w Serwisie opinii o Produkcie.
  2. Funkcja opublikowania opinii o Produkcie jest dostępna po zawarciu Umowy dotyczącej Produktu, co stanowi zabezpieczenie przed publikowaniem opinii przez Kupujących, którzy nie nabyli Produktu. Ponadto, zakazane jest publikowanie opinii przez Kupującego, który wprawdzie nabył Produkt, ale nie korzystał z niego w sposób pozwalający na sformułowanie rzetelnej opinii.
  3. Kupujący powinien sformułować opinię w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
  4. Opinia opublikowana przez Kupującego jest rodzajem Treści Użytkownika. W związku z tym, Sprzedawca może moderować opinie na zasadach określonych w § 18 Regulaminu, a każda osoba przeglądająca zawartość Serwisu może zgłosić opinię naruszającą zasady Regulaminu na zasadach określonych w § 19 Regulaminu.
  5. Sprzedawca może samodzielnie publikować w Serwisie opinie o Produktach zgromadzone w inny sposób niż poprzez opublikowanie opinii przez Kupującego na zasadach określonych powyżej.
  6. Sprzedawca oświadcza i gwarantuje Kupującemu, że publikowane przez niego opinie o Produktach, o których mowa w ust. 5, pochodzą wyłącznie od Kupujących, którzy korzystali z Produktów w sposób pozwalający na rzetelne sformułowanie opinii. Na potrzeby gromadzenia takich opinii, Sprzedawca kontaktuje się indywidualnie z Kupującym, który kupił Produkt, prosząc o podzielenie się opinią z przeznaczeniem do publikacji w Serwisie.
  7. Opinie, o których mowa w ust. 5 i 6 nie są rodzajem Treści Użytkownika, ale każda osoba przeglądająca zawartość Serwisu, która stwierdzi, że określona opinia narusza zasady Regulaminu, może zgłosić ją do weryfikacji na zasadach określonych w § 19 Regulaminu.
§ 23 Dane osobowe i pliki cookies
  1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
  2. Serwis wykorzystuje technologię plików cookies.
  3. Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://aelia.pl.
§ 24 Prawa własności intelektualnej
  1. Sprzedawca poucza Kupującego, że wszelkie treści dostępne na stronach Serwisu, Treści Cyfrowe oraz elementy Produktów (np. projekty graficzne etykiet) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy lub innym podmiotom uprawnionym, a także bazy danych chronione na podstawie przepisów o ochronie baz danych.
  2. Sprzedawca poucza Kupującego, że eksploatacja treści objętych prawami autorskimi lub korzystanie z baz danych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy lub innego podmiotu uprawnionego, z wyjątkiem korzystania w ramach dozwolonego użytku, stanowi naruszenie praw własności intelektualnych i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
  3. Sprzedawca może zawrzeć z Kupującym odrębną umowę licencyjną związaną z korzystaniem przez Kupującego z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy (np. poprzez wykorzystywanie fotografii produktowych, posługiwanie się opisami Produktów itp.). W celu zawarcia takiej umowy Kupujący powinien zwrócić się do Sprzedawcy z propozycją zawarcia umowy licencyjnej, informując Sprzedawcę w szczególności o celach, w jakich zamierza korzystać z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy, oraz o zakładanym czasie korzystania. Po otrzymaniu takiej propozycji Sprzedawca przedstawi ofertę zgodnie z własną polityką licencyjną.
§ 25 Zastrzeżenia
  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Poza postanowieniami Regulaminu znajdują zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz. Ustawy o prawach konsumenta.
§ 26 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
  2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady prawne i fizyczne rzeczy sprzedanej zostaje wyłączona wtedy, gdy Kupujący nie jest Konsumentem. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§ 27 Postanowienia końcowe
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany Cen w Serwisie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych powodów takich jak:
    2.1 zmiana warunków dostarczania Produktów, Treści Cyfrowych lub Usług Elektronicznych;
    2.2 konieczność dostosowania Regulaminu do zmian prawnych;
    2.3 konieczność dostosowania Regulaminu do decyzji, wyroku lub innego orzeczenia właściwego sądu lub organu państwowego; 2.4 konieczność spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sprzedawcy;
    2.5 zmiany redakcyjne.
  3. Jeżeli Sprzedawca posiada adres elektroniczny Kupującego, Kupujący otrzyma wiadomość e-mail z informacją o zmianie Regulaminu.
  4. Do Umów sprzedaży Towarów stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia Umowy.
  5. Do Umów o dostarczenie Treści Cyfrowych stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia Umowy.
  6. W przypadku Usług Elektronicznych, jeżeli Kupujący nie akceptuje zmiany Regulaminu, może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów zrezygnować z korzystania z Usług Elektronicznych, np. usunąć Konto Użytkownika, zrezygnować z otrzymywania Newslettera, zaprzestać przeglądania publicznie dostępnej zawartości Serwisu.
  7. Zmiany Regulaminu nie wpływają na prawa nabyte przez Kupującego przed dniem wejścia zmiany w życie.

Dołącz do subskrybentów naszego newslettera i odbierz rabat na aelia.pl:

-15% na cały asortyment przy minimalnej wartości zamówienia 199 zł. Kod nie łączy się z innymi promocjami i kodami.

Administratorem danych osobowych jest Lagardere Duty Free Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jerozolimskich 174, 02-486 Warszawa („Spółka”)

Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Administratora tj. Lagardere Duty Free Sp. z o.o. informacji handlowych, w tym newslettera, informacji o promocjach i nowościach na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r., poz. 344) Wszelkie informacje handlowe są całkowicie bezpłatne. Powyższa zgoda jest dobrowolna i może zostać wycofana w dowolnym momencie.

Rabat nie łączy się z innymi promocjami. W celu skorzystania z rabatu, należy wprowadzić kod podczas procesu składania zamówienia.

Bezpieczne zakupy z wyjątkowymi benefitami

Kameleon

Załóż konto w sklepie Aelia i korzystaj z zakupów z 10% rabatem.

Dowiedz się więcej
Miles & More

Korzystaj z zakupów ze zniżką 10% i zbieraj mile za zakupy w sklepie Aelia.

Dowiedz się więcej

Dostawa nawet na drugi dzień

Próbki kosmetyków w prezencie

Opakowania przyjazne środowisku

Odroczone płatności


Dołącz do społeczności aelia

Facebook

Instagram

Youtube

Dołącz do społeczności aelia

Skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowyemail: sklep@aelia.pl
Infolinia: +48 22 270 72 77Infolinia czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00-17:00
Kontakt do sklepów stacjonarnych Aelia Duty Free
Inspektor Ochrony Danych - Cezary  Siemion:
+48 22 572 32 99
email: iodo@lagardere-tr.pl


Formy dostawy

Inpost

DPD

DHL


Formy płatności

Blik

Przelewy24

ApplePay

Visa

MasterCard

GooglePay

PayPo


OBSŁUGA KLIENTA

  • Czas dostarczenia przesyłki‍
  • Zwroty i reklamacje‍
  • Często zadawane pytania‍
  • O Aelia Duty Free‍
  • Kontakt i dane firmy‍

PROMOCJE I BENEFITY

  • Rabaty i promocje‍
  • Program Kameleon‍
  • Program Miles & More‍

INFORMACJE

  • Regulamin sklepu ważny od 17.02.2024 r.‍
  • Polityka prywatności ważna od 17.02.2024 r.‍
  • Regulaminy promocji‍
  • Zarządzaj ustawieniami cookie‍
  • Regulaminy promocji z Lotniskiem Chopina‍
  • Kariera w Lagardere‍

Gwarancja jakości

Trusted Shops Guarantee

4.95

/ 5.00

Dowiedz się więcej

Nasze bestsellery

  • Tom Ford Ombre Leather‍
  • Hermes Terre D'Hermes‍
  • Jean Paul Gaultier Divine‍
  • Stanley Quencher‍

Popularne marki

  • Chloé‍
  • Dolce&Gabbana‍
  • Jean Paul Gaultier‍
  • Yonelle‍
  • Dr Irena Eris‍
  • Carolina Herrera‍

Kosmetyki

  • Kosmetyki do pielęgnacji twarzy‍
  • Pielęgnacja okolic oczu‍
  • Oczyszczanie twarzy‍
  • Pielęgnacja ciała‍
  • Pielęgnacja twarzy‍

Popularne kategorie

  • Promocje‍
  • Perfumy dla kobiet‍
  • Perfumy dla mężczyzn‍
  • Ciało‍
  • Lifestyle‍

stworzone przez

movecloser.co

Copyright Ⓒ Aelia Duty Free 2022