Co wiesz o pokazach mody?

fot. Paulina Chmolowskay

Charles Frederick Worth – mówi Wam coś to nazwisko? Był to żyjący w latach 1826–1859 krawiec pochodzenia angielskiego. Swoją karierę budował jednak w Paryżu, gdzie na początku praktykował w domu mody Gagelin. Następnie otworzył swój własny butik w pobliżu Place Vendôme.

W branży fashion Worth uważany jest za ojca haute couture, mimo że nie był on ani pierwszym, ani też jedynym twórcą na paryskiej scenie modowej. Zawdzięcza to wprowadzeniu nowatorskich, wcześniej nikomu nieznanych praktyk reklamowych – to bowiem właśnie Worth zorganizował pierwszy pokaz mody z udziałem modelek oraz wymyślił koncepcję tworzenia całych kolekcji.

fot. Paulina Chmolowskay

Podążając jego śladem, młodzi twórcy szybko podchwycili temat i skupili się mocno na autopromocji. Dziś każdy szanujący się projektant wie, że pokaz jego najnowszej kolekcji to świetna okazja nie tylko do tego, aby zaprojektowane stylizacje znalazły się na okładkach najważniejszych magazynów modowych, ale również aby ustanawiać trendy, za którymi siłą rzeczy musi podążać branża.

Polska scena modowa stoi na bardzo wysokim poziomie i rokrocznie doceniana jest nie tylko na lokalnym gruncie, ale również na arenie międzynarodowej. Wśród najważniejszych projektantów można wymienić między innymi Dawida Wolińskiego, Gosię Baczyńską, Bohoboco, Łukasza Jemioła czy Joannę Przetakiewicz i jej markę La Mania.

Jednak ogromną sławą w ostatnim czasie został okrzyknięty duet MMC w składzie Ilona Majer i Rafał Michalak. Oboje są absolwentami Katedry Ubioru ASP w Łodzi, w życiu prywatnym przyjaciółmi, a tworzoną wspólnie markę określają jako „prostotę i puryzm zamknięte w ultranowoczesnej tkaninie”.

Charakterystyczny styl projektów MMC widzieliśmy na własne oczy podczas ostatniego pokazu kolekcji wiosna-lato 2020 zatytułowanego Future is now. Wrażeniami z pokazu wyreżyserowanego przez samą Kasię Sokołowską możemy podzielić się z Wami, ponieważ nasza marka Aelia Duty Free odpowiadała za wykonanie makijaży modelek i modeli podczas tego niesamowitego wydarzenia.

fot. Paulina Chmolowskay

Znaki rozpoznawcze MMC to przede wszystkim eksperymentowanie z formą – klasyczna elegancja w porównaniu ze sportowym, oversize’owym wykończeniem. Najnowsza kolekcja to 47 damskich i męskich sylwetek w kilku kolorach. W otoczeniu charakterystycznej dla MMC palety czerni i bieli znalazły się również bardziej odważne kolory takie jak pomarańcz, fiolet czy kawa z mlekiem, odblaskowe tkaniny, a także autorski motyw nawiązujący do Ziemi, który został wykorzystany nie bez kozery. Projektanci zwracają bowiem ogromną uwagę na dobór tkanin, kierując się przede wszystkim względami ekologicznymi. Większość materiałów wykorzystanych do stworzenia najnowszej kolekcji pochodziła z recyklingu plastikowych butelek PET.

fot. Paulina Chmolowskay

Charakteru stylizacjom dodały fryzury a’la wet look – zaczesane do tyłu włosy koloryzowane na pomarańczowo i fioletowo. W połączeniu z wyrafinowanymi ubraniami modelki i modele mieli bardzo mocne stylizacje, dlatego też makijaże wykonane przez nasze konsultantki musiały być bardzo delikatne, wręcz niedostrzegalne gołym okiem. Dlatego skorzystałyśmy z techniki Makeup No Makeup, a jest to trudna sztuka sama w sobie. Podkreślenie piękna modeli, było dla nas artystyczną satysfakcją, bo nieczęsto mamy okazję wracać do podstaw swoich umiejętności – komentuje Martyna, Zastępca Kierownika Działu Perfumy i Kosmetyki Aelia Duty Free w Krakowie oraz liderka wizażystek pracujących przy pokazie.

W pokazie jako goście pojawiły się największe sławy polskiej sceny showbiznesu. Mieliśmy okazję spotkać się m.in. z Joanną Horodyńską, która na backstage’u doszlifowała razem z nami swój make-up. Dlatego bardzo dziękujemy duetowi MMC za to, że mieliśmy okazję uczestniczyć w jednym z najważniejszych wydarzeń modowych tego roku – to dla nas niezwykła nobilitacja!

Kontakt Aelia

kontakt


Notice: Use of undefined constant en - assumed 'en' in /home/hds/ftp/aelia.pl/www/wp-content/themes/aelia/footer.php on line 24

Skontaktuj się z nami-